Какво е да си Transition Manager в Hitachi Solutions Bulgaria
Transition Manager-ът играе ключова роля в ИТ организациите, като осигурява плавен преход при големи промени като надграждане на системи и миграции, координира екипите и управлява рисковете, за да спазва сроковете.
В Hitachi Solutions Europe е само един и той гарантира, че решенията се предават на Lifetime Services екипа по стандартизиран начин.
В настоящото интервюто ви срещаме със Сава Бочев, Transition Manager, който ни разказва повече за тази важна и интересна роля в компанията ни.
На каква позиция си в момента?
Започнах в Hitachi Solutions Bulgaria през септември 2022 г. като мениджър „Преход“ – роля, която продължавам да изпълнявам и днес.
Сподели накратко какво представлява Transition Manager в нашата организация?
Ролята на мениджъра на прехода е много тясно свързана с управлението на проекти. За всеки транзишън се създава временна организация на проекта, определят се времевият обхват и бюджетът и всички участници работят за постигане на целите. Това е динамична среда с контакт с различни заинтересовани страни в целия бизнес. Основният фокус на мениджъра на прехода е да гарантира, че дадено решение е правилно въведено в експлоатация, като по този начин се осигурява възможно най-доброто обслужване на нашите клиенти.
Какъв е екипът, в който работиш?
Аз съм единственият човек в Hitachi Solutions Europe, който работи като мениджър по прехода.
С какви екипи /колеги работиш и комуникираш най-често?
Работя предимно със Service Delivery Manager, Solution Leads, Capability Leads, нашите консултанти и нашите клиенти.
Какви са твоите задачи и отговорности?
Като мениджър на прехода трябва да гарантирам, че следваме цялостен и стандартизиран процес при въвеждането на дадено решение в експлоатация. Транзишънът се основава на 3 стълба: оперативна готовност, готовност за услуги и готовност за знания. Това гарантира, че разбираме нашите клиенти, разбираме услугата, която ще поддържаме, и имаме необходимите знания, за да поддържаме нашите клиенти. Това означава, че изпълняваме работата си навреме, в рамките на бюджета и договорения обхват. Предоставянето на стойност на нашите клиенти е от ключово значение, но също така част от моята мисия е да гарантирам, че нашите екипи разполагат с достатъчно пространство за размисъл, за да използват уменията си по най-ефективния начин.
Какви технологии използваш?
Работя с пакета Office365, който се състои от Excel, PowerPoint, Word и SharePoint. MS Teams и Outlook са основна част от нашите вътрешни комуникации. Има моменти, в които използвам PowerBi за определени отчети, а част от управлението на процесите се осъществява в Azure DevOps. В моменти, когато се очаква преходите да бъдат много обширни и подробни, MS Project е много способен спътник. Изкуственият Интелект става все по-значим в ежедневието ни; MS Co-Pilot също се превърна в неразделна част от ежедневната ми работа.
Бъди себе си! Един страхотен екип се нуждае от разнообразен набор от характери, за да постигне най-добрите си резултати.
Сава Бочев
Мениджър „Преход“
Какви умения, качества и опит са необходими за тази роля?
Изключително важно е да се пази спокойствие и концентрация по време на целия процес. Преходът често се извършва с много бързи темпове и в сложни срокове. Организационните умения, както и добрият контрол върху всички събития са задължителни. Много дребни детайли могат да предопределят или да провалят успешния транзишън. Други необходими ключови компетентности са в областта на управлението на заинтересованите страни. Мениджърът на прехода работи с множество заинтересовани страни по време на процеса на транзишън. Воденето на разговори, управлението на очакванията и гарантирането, че всички съответни заинтересовани страни са правилно информирани във всеки един момент, е от решаващо значение. Положителното мислене и силната нагласа за работа също са добри качества. И накрая, задължително е да бъдете екипен играч, тъй като всеки транзишън е екипно усилие!
Необходимо ли е да си изкарал предварително някакви квалификации, сертификати, за да работиш тази роля?
Сертификати като Prince 2, SAFE, SCRUM и ITIL са почти задължителни. Те осигуряват солидни основни познания за различни методологии и бизнес процеси. Сертификатите, заедно с опита, ни позволяват да поддържаме високо качество на работата в съответствие с индустриалните стандарти.
Какви са твоите предизвикателства в работата?
След COVID работната сила е диверсифицирана в цяла Европа. Участието в онлайн срещи се превърна в нов стандарт. Това носи много възможности, но и някои предизвикателства. Всеки транзишън означава работа с екип от различни географски региони. Когато работя с хора от цяла Европа и извън нея, емоциите, очакванията и културните разлики обикновено са сред първите неща, които идват на ум. Предизвикателство е да се изградят доверителни отношения с клиенти и колеги, да се гарантира, че всичко казано е ясно за всички, които гледат от различни гледни точки, и да се разберат човешките емоции и взаимодействия единствено чрез използване на онлайн срещи. Информацията се губи; езикът на тялото не може да се тълкува, а очакванията понякога са трудни за разчитане. Силната комуникация с ясни задачи и цели винаги е била от решаващо значение, за да бъдат всички на една и съща страница и транзишъните да водят към успех.
Какво е твоето удовлетворение в работата?
Възможността да се справяме с най-предизвикателните задачи и транзишънии заедно с нашите невероятни екипи в цяла Европа винаги ми е носилo най-голямо удоволствие. Неотдавна преминахме към транзишън с много взискателен клиент, който предизвикваше и подлагаше на съмнение всяко наше предложение, работна стъпка и етап. Със силна организация, ясен път към успеха и прецизна комуникационна стратегия успяхме да покажем качествата си по такъв начин, че клиентът спря да ни предизвиква и започна да ни оказва голяма подкрепа за постигането на общата ни цел. Това беше много удовлетворяващо преживяване.
Новини
Какво е да си Business Operations Manager в Hitachi Solutions Bulgaria?
Мениджърът Бизнес операции играе ключова роля в организацията. Той осигурява ефективното изпълнение на вътрешните процеси и координацията между различните екипи, за да се постигнат високи стандарти на обслужване и да се оптимизира работният процес.…
Новини
Какво е да си Project Operations Specialist в Hitachi Solutions Bulgaria?
Ролята Project Operations Specialist предоставя възможността да се опознае отблизо света на ERP системата на Microsoft – Dynamics 365 и нейното управление, което води до положителните резултати за бизнеса и дава шанс за развитие…
Новини
Какво е да си Resourcing Manager в Hitachi Solutions Bulgaria?
Мениджърът Доставка на услуги (SDM) е професионалистът, който гарантира, че клиентите получават безупречни услуги с високо качество всеки път. От ръководене на екипи по проекти и разрешаване на проблеми до проследяване на KPI и…